onsdag den 9. november 2011

Popcornbrud med mandler og tranebær

Sidste år så jeg Mette Blomsterberg stå i programmet "Det søde liv" og lave popcornbrud, og tænkte en dag at jeg da måtte prøve det samme. Så da lavede jeg en portion med mandler og tørret abrikos, og det var mildest talt en succes. Jeg tog kagedåsen med på arbejde og lod sekretærerne smage dem og jeg gik hjem igen med en tom dåse.
Så derfor skulle jeg da selvfølgelig også lave disse iår. De er super nemme at lave - tror det tog mig omkring 10 minutter, så ingen undskyldning.

Iår er jeg så gået skridtet videre og har skiftet abrikoserne ud med tranebær, og de blev mindste lige så gode.



Ingredienser:

150 g. tempereret chokolade
½ pose popcorn (afkølede)50 g. tørrede tranebær
50 g. mandler


Hak tranebærrene og mandlerne groft.






Popkorn, abrikoser og mandler blandes godt i en stor skål.





Hæld den flydende tempererede chokolade over og rør godt, til chokoladen er fint fordelt.







Hæld straks massen ud på et stykke bagepapir, hvor det skal ligge, til chokoladen er helt hærdet. Inden chokoladen når at tørre helt, kan du drysse en smule kanel udover. Det bliver kun bedre af det.





Skær massen i passende "brud", og opbevar dem i en tætsluttende dåse et par uger

0 kommentarer:

Send en kommentar